LEVERANSVILLKOR
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Normalt sett har vi alla varor i lager för direkt leverans, skulle någonting mot förmodan vara slut i lager mejlar vi dig angående detta.
Frakt
Vi erbjuder frakt med Postnord samt kostnadsfri avhämtning från vårt lager i Halmstad. Vid stora och tunga beställningar kan vi även skicka paketet med DHL. Vi meddelar dig i så fall innan vi skickar paketet.
Postnord
Leveranser med Postnord skickas som brev, alternativt paket när vikten överstiger 2kg. Många brev levereras direkt hem i brevlådan. Skulle ditt brev inte få plats i brevlådan får du en brevavi och hämtar sedan ut bravet på ditt utlämningsställe.
Fraktpriset med Postnord varierar beroende av vikt på produkterna, för att se vad din vara kostar att skicka kan du gå till kassan och där se aktuellt fraktpris.
Avhämtning
Vi erbjuder avhämtning från vårt lager på Industrivägen 23C i Halmstad. Vi är vanligtvis på plats vardagar mellan 08.15 och 14.30.
Väljer du avhämtning skickar vi ett mejl till dig med "instruktioner" samt adress när varorna finns redo att hämtas.
Leveranstid
Beställningar som skickas med Postnord levereras normalt sett inom två dagar efter att brevet skickats.
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts.
Leveranstiderna med DHL kan variera något beroende av var i landet man bor. Till södra Sverige brukar paketet levereras dagen efter att vi skickat, till de nordligaste delarna av landet kan det dröja någon dag extra.
Dröjsmål i leverans
Även om vi alltid gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.
Transport och skadade varor
Vi tar alltid fullt ansvar för frakten hem till dig. Har du mottagit en skadad eller felaktig varavara kontaktar du oss så hittar vi en lösning på det. Vid utnyttjad ångerrätt ansvarar du som kund för att sakerna kommer tillbaka till oss i gott skick.
När du tar emot ditt paket är det viktigt att du tidigt kontrollerar så att alla varorna är hela. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast ifall någonting är skadat så vi kan lösa situationen åt dig. Vi vill att du hör av dig om eventuella transportskador senast en vecka efter att du fått ditt paket levererat.
BETALNINGSVILLKOR
Genom att beställa varor på guldskalle.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på guldskalle.se
REA/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Vi jobbar intensivt för att alla lagersaldon alltid skall vara korrekta, dock kan det ibland bli fel. Guldskalle.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i att en beställd vara inte finns i lager
Priser
Alla priser på guldskalle.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en fraktkostnad, vid köp över 599kr bjuder vi på fraktkostnaden, gäller inom Sverige med DHL eller av oss annat valt fraktsätt.
Betalning
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift), delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank samt andra betalsätt som Klarna erbjuder i sin kassa.
Fullständiga betalvillkor hittar du här.
BYTES OCH RETURRÄTT
Ångerrätt och Öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.
Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.
Vi erbjuder dig att skicka tillbaka varor till ett fast pris (49kr) med DHL. Det kan vara förmånligt för dig om varornas vikt överstiger 500g. Vid lättare försändelser blr vanligt brev via Postnord billigast.
Mejla till info@guldskalle.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.
I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.
Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel.
Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss, enklast via e-post info@guldskalle.se.
Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.
Vanligt slitage ersätts ej.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Vi registrerar alltid återbetalningar direkt returen inkommit till oss. När vi registrerat återbetalningen tar Klarna över och hanterar från och med nu hela återbetalningen.
Reservationer
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Lagen om distanshandel
Guldskalle.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här.
FÖRETAGSUPPGIFTER
PY Hobby HB
Org. 969739-4261
E-post: info@guldskalle.se
Telefon: 035 - 100 869, besvaras normalt vardagar kl 08.30 till 14.30.
Lageradress:
PY Hobby
Industrivägen 23C
30241 Halmstad
Faktureringsadress:
PY Hobby
Bildhuggarevägen 31
30271 Halmstad